-
Zawierucha : Zajmuję się żeglarstwem, badmintonem i czasem dostarczaniem wodnych żyjątek dla maniaków oczek wodnych.
@Kolejne wyróżnienie dla NBP (15 marca 2024 04:58)
>> Jakie rebusy ?<<
Samobusy ; Pan lubi a inni oglądają.
Zawierucha | |
16 marca 2024 13:08 |
@Moje wielkie greckie wesele (14 marca 2024 04:48)
Wszystko zwalone na kobiety i że to pzez kobiety....hehehe
No tak- to wręcz wcielanie w życe polityki miłości. Wyścg zbrojeń-wyścig pokoju-wyścigi miłości (na długich statkach)
Zawierucha | |
14 marca 2024 16:44 |
@Flota Wenedów (5 marca 2024 04:53)
Wydmy nie mają tu nic do rzeczy. Podam 3 pytania pomocnicze: +/- w okolicy jakiego miasta te rzeki mogłyby się łączyć? Jego wysokość npm? Wysokość npm. dolnego biegu Tarymu. GEOGRAFICZNA NIEMOŻLIWOŚĆ. Na tym kończę.
Zawierucha | |
8 marca 2024 18:37 |
@Flota Wenedów (5 marca 2024 04:53)
>>Te przejscia są, ale bardzo trudne dla wielbłądów. <<
;-) bo to Panie te współczesne wielbłądy całkiem zeszły na psy. Kiedyś szły jak burza.
Zawierucha | |
8 marca 2024 16:13 |
@Flota Wenedów (5 marca 2024 04:53)
>>Gdyby Tarym miała być dopływem Huang Ho,<<
...to jakby jej nie wydłużać, musiałaby płynąć pod górę ze 300 m ;-))
i to zamyka temat - co kiedyś komuś w Chinach wydawało się odnośnie źródeł Huang Ho.
Zawierucha | |
8 marca 2024 16:05 |
@Flota Wenedów (5 marca 2024 04:53)
Ekspansja dynastii Han poszła Kaszgarem (Kotlina Tarymska) bo leżąca na pn. Dżungaria była zajęta przez zbyt silnych dla Chin przeciwników - Hunów, a po ich klęsce przez Xianbei. Poza tym Kotlina Tarymska nie jest ślepym workiem, ale ma przejście między Pamirem i Ałtajem, wzdłuż rz. Wachsz do Persji.
Zawierucha | |
7 marca 2024 14:32 |
@Flota Wenedów (5 marca 2024 04:53)
Nie powiedziałbym , ze usiłuję z Pana zrobić idiotę ani z siebie :-))) i proszę - bez obrazy.
1. Proszę o dane na temat starożytnej żeglugi na Tarymie.
2. W zalinkowanym artykule wprost piszą , że TARYM JEST NIEZDATNY DO ŻEGLUGI.
Pomimo dużego przepływu wody (ale okresowo i na na pewnym odcinku tylko) jest ogólnie rzecz biorąc za płytki - taki dłuższy Liwiec. W starożytności także wody Tarymu używano do nawodniania pól.
3. Upieram się ,że to nie długość rzeki , ale minimalne głębokości głównego nurtu i ewentualne przeszkody decydują o żeglowności - jestem żeglarzem :-) także rzecznym.
Zawierucha | |
7 marca 2024 12:13 |
@Flota Wenedów (5 marca 2024 04:53)
Długość rzeki jest bez znaczenia. NIE CZYTAŁ Pan nawet zalinkowanego przez siebie artyułu. Traktujmy się poważniej.
Zawierucha | |
7 marca 2024 01:51 |
@Flota Wenedów (5 marca 2024 04:53)
Przeoczyłem BARKI - wielomasztowe z ożaglowaniem rejowym.
Zawierucha | |
6 marca 2024 15:26 |
@Flota Wenedów (5 marca 2024 04:53)
>> Napęd parowy był udoskonalany i dlatego w koncu na poczatku XXw. zaprzestani eksploatacji żaglowcow ro celów transportowych. <<
Żeby było zabawniej, to właśnie dopiero na początku XX w. zbudowano największe w histori żaglowce transportowe. Wielomasztowe szkunery - niektóre z ożaglowaniem gaflowym a inne rejowym. Zależało od to typowych od wiatrów na szlaku do którego były przeznaczone. I na tych szczególnych szlakach i nieżadko w sprzyjających porach roku bywały szybsze od parowców.
Zawierucha | |
6 marca 2024 15:23 |
@Flota Wenedów (5 marca 2024 04:53)
>>otoz byla bardzo strategiczna droga wodna wiodaca od M. Kaspijskiego, poprzez jez. Aralskie, wzdłuz Amu-Darii do Samarkandy. A potem jeszcze od Kaszgarii, rzeką Tarym, przez pustynie Gobi i przesmyk Gansu do Żółtej Rzeki i do Pacyfiku.<<
Witam po przerwie od kompa i zeznaję na temat żeglugi w basenie Tarymu. Jest mnóstwo opisów oraz przedstawień plastycznych - współczesnych ale też ówczesnych, na temat jedwabnego szlaku. Jest w nich mowa tylko o "flocie" zwierząt jucznych. "Porty" - to miasta i oazy. Rzeka Tarym była rzeczką a jej basen miał nie wiele wspólnego ze zbiornikiem wodnym. To była i jest pustynna równina. Jeśli zna Pan jakieś doniesienia o ...
Zawierucha | |
6 marca 2024 15:13 |
@Flota Wenedów (5 marca 2024 04:53)
Słuszne uwagi, tymbardziej że rzeka Tarym nie była żeglowna.
Zawierucha | |
6 marca 2024 00:27 |
@Flota Wenedów (5 marca 2024 04:53)
Zawierucha | |
5 marca 2024 15:35 |
@Flota Wenedów (5 marca 2024 04:53)
zestawienie okrętu rzymskiego z wenetską jakby właśnie kogą (typowe duże średniowieczne statki Hanzy).
Zawierucha | |
5 marca 2024 15:34 |
@Flota Wenedów (5 marca 2024 04:53)
Combat between Roman and Veneti vessels, Loire river, 56 BC 1882-1884.
(Kampf zwischen römischen und venezianischen Schiffen, Fluss Loire, 56 v. Chr. 1882-1884.)
Zawierucha | |
5 marca 2024 15:29 |
@Flota Wenedów (5 marca 2024 04:53)
Zawierucha | |
5 marca 2024 15:27 |
@Flota Wenedów (5 marca 2024 04:53)
Śladów po Wenedach nie widać zresztą nawet w muzeach, nawet tych specjalistycznych, zajmujących się morzem?
Tak - udeżająca pustka , no może jest ich jak na lerstwo - wkrótce wstawię kilka obrazków.
Do tego postawione tutaj intrygujące pytanie (angielski) : skoro statki celtyckie były tak duże i solidnie zbudowane, czy nie mogłyby z łatwością przepłynąć Atlantyku? I w rezultacie, czy takie mityczne podróże celtyckie, jak podróż Maelduina, nie byłyby jednak tak mityczne, skoro mijanymi przez niego wyspami były być może Azory, a nawet Bahamy lub Indie Zachodnie?
Zawierucha | |
5 marca 2024 15:26 |
@Jak zbudować nowszy i wspanialszy świat? (18 stycznia 2024 12:09)
>>Greta zaczęła wcześniej. (niż Roberto)
Postęp jest niezaprzeczalny, ale stanął na skraju przepaści. Dalej na przód!?
Zawierucha | |
18 stycznia 2024 15:18 |
@Czy papież Franciszek reprezentuje kartel z Medelin. Kolejna garść niepopularnych refleksji (13 stycznia 2024 09:02)
:)))
Zawierucha | |
14 stycznia 2024 01:25 |
@Jest nieźle. Kilka niepopularnych refleksji raz jeszcze (12 stycznia 2024 09:21)
Prawda leży w swoim miejscu. Ja opowiadam - co widziałem i jak oceniam. Jasne że głowy nie daję za te 300 tysięcy, ale było więcej niż na ostatnich marszach niepodległości.
Zawierucha | |
12 stycznia 2024 21:31 |